C5 AIRCROSS
Citroën prezentuje Nowego C5 Aircrossa, prawdziwego SUV-a z dużymi kołami, zwiększonym prześwitem oraz designem podkreślającym solidność i siłę. To stuprocentowy Citroën o wyjątkowym charakterze i wyrazistych akcentach stylistycznych, takich jak panele Airbump®. Ten SUV nowej generacji może być wyposażony w 20 systemów wspomagających prowadzenie i sześć technologii usług towarzyszących.
DESIGN
Samochód ma długość 4,50 m i wyróżnia się mocnym, dynamicznym i jednocześnie powściągliwym charakterem. To prawdziwy powiew świeżości w segmencie SUV. Samochód przyciąga wzrok dzięki szerokiemu, wyrazistemu przodowi, wysoko poprowadzonej, wyrzeźbionej masce, płynnym liniom bocznym, podkreślonym charakterystycznymi dla Marki panelami Airbump®, dużym kołom o średnicy 720 mm, prześwitowi wynoszącemu 230 mm, osłonom progów i nadkoli oraz stylowym, dwukolorowym relingom dachowym. Nowy SUV Citroën C5 Aircross jest wyposażony w panoramiczny dach szklany. Zintegrowana powierzchnia przeszklona 360° otaczająca nadwozie podkreśla stylistyczny efekt „pływającego dachu” i charakterystyczny chromowany akcent w kształcie litery „C”, sugerujący nadzwyczajną przestronność wnętrza. Solidny, szeroki i wysoki tył kryje obszerny bagażnik o pojemności od 580 do 720 l. Każda z lamp tylnych składa się z czterech zaokrąglonych modułów świetlnych LED.
DOBRE SAMOPOCZUCIE
Wnętrze nowego SUV-a Citroën C5 Aircross jest przestronne i efektowne. Wystrój łączy oryginalność obfitych, płynnych form z wyjątkową dbałością o funkcjonalność. Solidna deska rozdzielcza ma horyzontalny design, zdobi ją panel rozciągający się na całej jej długości. Cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą można konfigurować. Ekran o przekątnej 12,3” wyświetla wybrane informacje dotyczące jazdy w polu widzenia. Szeroka i wysoka konsola centralna, obszerne, wysoko zamocowane fotele dające poczucie kontroli i dominacji na drodze, odpowiedni wybór kolorów i materiałów wykończeniowych − wszystkie te elementy tworzą wyrafinowany klimat wnętrza i budują poczucie pełnego bezpieczeństwa.
KOMFORT
Nowy SUV Citroën C5 Aircross został zaprojektowany tak, by odizolować pasażerów od uciążliwych hałasów płynących z zewnątrz. Odgłosy toczenia czy hałas wynikający z opływu powietrza wokół samochodu zostały zredukowane do minimum dzięki zastosowaniu podwójnych laminowanych szyb przednich z filtrem akustycznym i warstwą izolacyjną. Dzięki temu pasażerowie mają wrażenie podróżowania w chroniącym ich przed hałasem kokonie. Szczególną uwagę poświęcono odpowiedniemu wygłuszeniu przedziału silnika. Aby zapewnić pasażerom maksymalny komfort podróżowania, Nowego Citroëna C5 Aircross wyposażono w system oczyszczania powietrza w kabinie AQS (Air Quality System). Układ weryfikuje jakość powietrza płynącego z zewnątrz, filtruje je i automatycznie dostosowuje tryb pracy systemu wentylacji kabiny samochodu do warunków.
TECHNOLOGIE
8’’ tablet z ekranem dotykowym, który można personalizować, oferujący dostęp do multimediów, telefonu, ustawień klimatyzacji i nawigacji, funkcja Mirror Screen, Citroën Connect Navi… Nowy SUV Citroën C5 Aircross oferuje pasażerom szereg intuicyjnych rozwiązań z najwyższej technologicznej półki, dzięki którym korzystając z samochodu nie muszą opuszczać cyfrowego świata. Citroën Connect Box (połączenie alarmowe i assistance z lokalizacją), ładowarka indukcyjna smartfona i ConnectedCAM Citroën™ dopełniają bogatą ofertę usług towarzyszących.
SILNIKI
Nowy SUV Citroën C5 Aircross korzysta z gamy wydajnych i mocnych silników spełniających normę Euro 6.2. Jednostki napędowe współpracują z sześcioprzełożeniową skrzynią manualną lub ośmioprzełożeniową przekładnią automatyczną. Dostępne konfiguracje: 2 silniki benzynowe: 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 i 1.6 PureTech 180 S&S EAT8 3 silniki diesla: 1.5 BlueHDi 130 BVM6 S&S, 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 i 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 Samochód jest wyposażony w najnowszą wersję ośmioprzełożeniowej automatycznej skrzyni biegów EAT8 (Efficient Automatic Transmission) z funkcją Shift and Park by wire, zapewniającą jeszcze wyższy komfort i wydajność. Zużycie paliwa jest o 7% niższe w porównaniu do sześcioprzełożeniowej skrzyni dzięki zastosowaniu dwóch dodatkowych biegów. Zmiana przełożeń jest w związku z tym zoptymalizowana i bardziej płynna.